Kommer jeres pressemeddelelser sjældent videre end jeres egen hjemmeside? Eller ender I med slet ikke at skrive dem, fordi det virker tryggere at kommunikere til dem, der allerede følger jer?
God presseomtale kan gøre en stor forskel – for synligheden, troværdigheden og stoltheden internt. Men mange opgiver pressearbejdet, fordi det virker uoverskueligt eller ikke giver resultater.
På dette kursus lærer at tænke som en journalist, vinkle jeres historier, så de fanger medieopmærksomhed – og få jeres budskaber ud til langt flere, end I når gennem egne kanaler. Kurset gør pressearbejdet overskueligt, effektivt og strategisk – og skaber bedre resultater med færre ressourcer.
Det er helt unikt, at vi kan tilbyde kurset “Få jeres gode historier i medierne”, som afholdes af Andreas Hansen, Journalist og tidligere on-air-redaktør på TV 2 NEWS. Andreas har bl.a. arbejdet på TV-Avisen, Berlingske og Teknologiens Mediehus, og i 15 år har Andreas drevet PR-bureau med en dokumenteret hitrate på 99,5 % i at få kunders historier i de ønskede medier. Kendt for sin jordnære tilgang til pressearbejde og evnen til at gøre komplekse historier skarpe og relevante.
Kurset, “Få jeres gode historier i medierne” udbydes som “del 1 – Få hul igennem til pressen!” og som “del 2 – Den skarpe pressemeddelse!”. Formålet med kursets del 1 er at give dig de rette værktøjer og det nødvendige mindset til at få hul igennem til pressen, mens formålet med kursets del 2 er at løfte din næste pressemeddelelse til et nyt niveau. Tilmeld dig begge kurser inden for 24 timer – og spar 20 % på dem begge.
På dette kursus lærer du, hvordan du skærer virksomhedens historier til, så de fanger mediernes opmærksomhed. Du lærer at tænke som en journalist, at kende nyhedskriterierne – og at bruge teknikker, som de færreste udenfor medieverdenen kender til.
Formålet med kurset er at give dig de rette værktøjer og det nødvendige mindset til at få hul igennem til pressen.
På kurset lærer du at…
Efter kurset kan du:
Du går hjem med konkrete teknikker, skabeloner og inspiration, du kan bruge direkte i din presseindsats – uanset om du arbejder i en lille organisation eller en større virksomhed.
Du lærer bl.a. at:
📰 Gøre jeres historier relevante
🎤 Pitche med gennemslagskraft
🔧 Arbejde strategisk med presse
Praktiske informationer
Kursusdagen
Underviser: Andreas Hansen
Journalist og tidligere on-air-redaktør på TV 2 NEWS. Har arbejdet på bl.a. TV-Avisen, Berlingske og Teknologiens Mediehus. Har i 15 år drevet PR-bureau med en dokumenteret hitrate på 99,5 % i at få kunders historier i de ønskede medier. Kendt for sin jordnære tilgang til pressearbejde og evnen til at gøre komplekse historier skarpe og relevante.